Esquerra s’equivoca

13 jul.

Uriel Bertran ha anunciat que deixarà de ser conseller nacional d’Esquerra després que l’únic representant d’ERC a la Mesa del Parlament i president de la Cambra, Ernest Benach, s’hagi oposat com la resta de grups a admetre a tràmit la Iniciativa Legislativa Popular alternativa per forçar un referèndum d’independència.

ERC no ha trigat rés en conviadar-lo a plegar de diputat. De fet és el que desitgen fa ja força temps. Uriel fa nosa a Esquerra, bàsicament perquè és una persona que defensa allò que creu. I, de fet, és de la poca gent que queda a Esquerra que aposta desacomplexadament per la independència, malgrat que això suposi renunciar a governar. Té masses principis i coherència per poder ser “tolerat” per l’aparell del partit, un aparell que ha enviat un missatge ben clar, un cop més: la independència està molt bé com a retòrica però és una idea que cal deixar per més endavant.

No sé que passarà amb l’Uriel i amb tots aquells que de bona fe encara pensen que és pot canviar el rumb d’Esquerra. Però sap greu que per miopia deixin escapar un dels millors actius de l’independentisme i un dels impulsors principals de les consultes per la independència.

Les urnes parlaran i demostraran que Esquerra està equivocada, però ja serà massa tard, massa gent haurem marxat i Esquerra corre el risc d’esdevenir la sucursal del PSC-PSOE.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: